Opcije pristupačnosti Pristupačnost
MENU

Business Ethics and Social Responsibility

Code: 228979
ECTS: 4
Lecturers in charge: Gina Lugović, nasl. v. pred. - Predavanja
Lecturers: Gina Lugović, nasl. v. pred. - Seminar
Take exam: Studomat
Load:

1. komponenta

Lecture typeTotal
Lectures 30
Seminar 15
* Load is given in academic hour (1 academic hour = 45 minutes)
Description:
Students acquire knowledge of fundamental theoretical approaches in the field of business ethics and train for the application of moral and ethical principles in business, the application of the concept of social responsibility and the solving of moral and ethical dilemmas.
Learning outcomes:
Literature:
  1. Poslovna etika, Bebek, B., Kolumbić, A. (2000). Poslovna etika . Zagreb: Sinergija.
    (Poglavlja: Etika, str. 3-5; Poslovna etika, str 7-18; Bonton 249-302), Bebek, Borna; Kolumbić, Antun, Sinergija, 2000.
  2. Poslovna etika, korporacijska društvena odgovornost i održivost, 2. prepravljeno i prošireno izdanje, Jalšenjak, B. i Krkač, K. (Ur.) (2016). Poslovna etika, korporacijska društvena
    odgovornost i održivost, 2. prepravljeno i prošireno izdanje. Zagreb: Mate.
    (str. 169-240, str. 298-321, str. 339-367, str. 488-516, str. 591-603), Jalšenjak, Borna., Krkač, Kristijan (ur.), Mate, 2016.
Optional literature:
  1. Poslovna etika - element uspješnog poslovanja, Aleksić, A. (2007). Poslovna etika-element uspješnog poslovanja. Zbornik ekonomskog fakulteta u Zagrebu, 5(1), 419-429., Aleksić, Ana, Ekonomski fakultet u Zagrebu, 2007.
  2. Osnove menadžmenta, Buble, M. (2006). Osnove menadžmenta. Zagreb: Sinergija.
    (Etika i društvena odgovornost menadžmenta, str. 91-106), Buble, Marin, Ekonomski fakultet u Splitu, 2006.
1. semester
Izborni predmeti - Part-time studij - Management
Consultations schedule:

Business Ethics and Social Responsibility